Hantera Avslag från Försäkringskassan

Patient > Ekonomi > Aktuell ekonomi


Avslag från Försäkringskassan avser ersättningsbegäran som hanterats genom manuell handläggning inte godkänns. 


När Försäkringskassan inte godkänner ersättningsbegäran meddelar de beskedet brevledes. Ersättningsbegäran med Avslag visas på Startsidan > Ekonomi: "Försäkringskassan - Ej hanterade Avslag".




Avslag hanteras så här:


  1. Välj rätt behandlare i behandlarlisten
  2. Ta bort ersättningsbegäran med Avslag genom att trycka på X längst till högerSvara [Ja] för att bekräfta att ersättningsbegäran ska tas bort 
  3. Markera debiteringsrad, tryck [Ändra behandling]
  4. Markera "Ingen FK-ersättning"
  5. Tryck [OK]
  6. Finns det fler debiteringsrader behöver korrigering till "Ingen FK-ersättning" ske per rad


När belopp att betala är 0 kronor, skapa ett 0-kontantkvitto för att avsluta ekonomi. Tryck [Kontantbetalning].


För ersättningsbegäraran med claim 8999999999, läs mer här: Skicka till Försäkringskassan


Vid osäkerhet, kontakta supporten för hjälp.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov

010-128 54 60 support@frenda.se Fjärruppkoppling